Jak pozycjonować stronę

Pozycjonowanie stron składa się z kilku kluczowych czynników. Przede wszystkim to oczywiście samo stworzenie witryny, ale również późniejsza jej optymalizacja, seo research w celu znalezienia fraz kluczowych, copywriting, czyli utworzenie unikalnych treści pod SEO oraz link building.

Od czego zacząć pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony warto zacząć od SEO researchu. Przede wszystkim musimy wiedzieć jaki produkt, czy usługę sprzedajemy. Następnie pojawia się pytanie, jakich fraz kluczowych będą używać potencjalni klienci, którzy będą wyszukiwać nasze produkty i usługi. Najważniejsze dla nas na tym etapie to znaleźć najbardziej popularne frazy kluczowe i pod nie stworzyć cały content. Przy wybieraniu anchorów ważna jest nie tylko znajomość Google Adwords, ale przede wszystkim strategii, na której będziemy pracować.

Stworzenie sklepu online

Bardzo ważna jest kwestia samego tworzenia strony internetowej. Należy skonfigurować WordPressa tak, by odpowiadał naszym wymaganiom. Dodatkowo oczywiście musimy wybrać odpowiednie wtyczki. Nie bez znaczenia będzie również szablon strony, który powinien być jak najbardziej czytelny i przejrzysty. Szablon, w którym kategorie są rozwijane z boku strony jest jedną z najlepszych opcji. Jeśli już stworzymy naszą stronę, warto również zabezpieczyć ją przed włamaniem się, a także stworzyć serwer zapasowy. Może być to konieczne, zwłaszcza że wiele serwerów może mieć przerwy techniczne niezależne od nas, a wtedy tracimy najwięcej wyświetleń. 

Strona na wordpressie

Jeśli chodzi o WordPressa, warto pomyśleć nad wgraniem responsywnego szablonu, a także wtyczek, które pozwolą na znacznie szybsze pozycjonowanie strony. Bardzo istotne jest także rozszerzanie jej funkcjonalności, by była przyjazna nie tylko dla użytkowników, ale również robotów Google, które będą sprawdzały choćby ilość fraz kluczowych oraz linków.

Pozycjonowanie sklepu

Co do pozycjonowania strony,  należy pamiętać przede wszystkim o dodaniu odpowiednich TITLE, a także meta-tagów. Nie bez znaczenia są również linki wewnętrzne, które odsyłają użytkowników do innych podstron na naszej stronie. Adresy URL powinny być przyjazne, to jest widoczne dla użytkowników oraz możliwe do wychwycenia przez roboty Google. Liczy się ich długość, ale również umieszczenie w treści strony.

W pozycjonowaniu stron ważne są również nasze założenia, czyli wizja jak powinien wyglądać marketing firmy – czy chcemy mieć bardzo rozbudowaną stronę, czy ma być ona głównie informacyjna, a wszelkie działania powinny być przeniesione chociażby na nasz fanpage, czy też sklep online.

Jeśli te działania są dla nas zbyt trudne, warto skorzystać z pomocy agencji SEO, która poprowadzi odpowiednie kampanie oraz pomoże nam rozwinąć nasz internetowy biznes.

Tekst przy współpracy z carted.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here