Porzucone koszyki to prawdziwa zmora wielu sprzedawców internetowych. Znasz ten problem? Klient wchodzi na stronę Twojego sklepu, szuka, dodaje wybrany produkt do koszyka, a następnie… wychodzi ze strony, nie finalizując zakupu. To prawdziwa strata – zarówno dla Ciebie, jak i dla samego klienta. Jeżeli czujesz, że zbyt dużo koszyków w Twoim sklepie zostaje porzuconych, najwyższa pora na przyjrzeć się Twojej stronie nieco dokładniej. Możliwe jest, że to właśnie ona jest przyczyną tak wielu rezygnacji z zakupów.

Na co zwrócić uwagę, szukając przyczyny porzuconych koszyków?

Czasochłonne rejestracje

Współczesny klient żyje w pośpiechu i jest dość niecierpliwy. Z tego powodu zbyt długi proces zakupowy może skutecznie go odstraszyć. Aby przyspieszyć możliwość zakupu, a jednocześnie zminimalizować zagrożenie porzucenia koszyka, upewnij się, że w Twoim sklepie:

  • możliwy jest zakup bez rejestracji,
  • możliwa jest rejestracja przez inne portale (takie jak Facebook czy Google),
  • wypełnienie formularza jest proste i nie wymaga zbyt wielu danych,
  • okna formularza zakupu mogą uzupełniać się automatycznie.

Jeżeli w Twoim e-sklepie wszystkie te funkcjonalności zostały zaimplementowane, możemy Ci pogratulować! Oznacza to, że Twoja strona w dużej mierze jest dostosowana do potrzeb Twoich klientów. Sprawdźmy jednak pozostałe punkty zapalne.

Niewygodne płatności

Jednym z powodów porzucania koszyków jest brak satysfakcjonującej klienta metody płatności. Zapewnij mu jak najwięcej możliwości, a zwiększy to szanse na to, że zostanie on z Tobą dłużej i zostawi u Ciebie trochę pieniędzy. Sprawdź, czy w Twoim sklepie można płacić za pomocą:

  • tradycyjnego przelewu,
  • serwisu DotPay lub PayU,
  • kartą lub za pomocą PayPal,
  • gotówki przy odbiorze w przypadku paczki pobraniowej.

Niedostosowane sposoby dostawy

Twój sklep oferuje wyłącznie przesyłki pocztowe? A może współpracujesz wyłącznie z jedną firmą kurierską? Jeżeli tak, liczba porzuceń koszyków z pewnością wzrośnie. Stwórz szeroki wachlarz możliwości – dostawa kurierska i paczka pocztowa to podstawa. Co dalej? Odbiór paczki w paczkomacie, w kiosku RUCHu, a nawet odbiór osobisty to kolejne sposoby odbioru towaru, które koniecznie powinny pojawić się w Twoim sklepie.

Odzyskaj porzucone koszyki z edrone!

Wskazane powyżej problemy to najczęstsze przyczyny porzucania koszyków. Oczywiście, można wymienić ich więcej – są to m.in. długi czas ładowania strony, ukryte lub zawyżone koszty przesyłki, brak zaufania do marki itd. Jeśli jednak jesteś przekonany, że te problemy nie dotyczą Twojego e-commerce’u, a problem porzucania koszyków nadal Cię dotyczy, wypróbuj sprytny system CRM edrone, który pozwoli Ci na efektywne odzyskiwanie niezdecydowanych klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here