Internet na stałe wpisał się w naszą codzienność. Korzystamy z niego dla rozrywki, aby zdobyć wiedzę ale także by zarabiać. Coraz więcej osób korzysta z Sieci, by rozwinąć biznes. Jak jednak odpowiednio to zrobić?

Początki

Założenie przedsiębiorstwa w Internecie jest dość proste. Gdy mamy już pomysł, wystarczy wprowadzić go w życie. Na początek wybieramy firmę, która pomoże nam stworzyć stronę WWW. Odpowiednia szata graficzna, dostosowanie do użytkownika, opcje pozwalające na skontaktowanie się z nami to tylko niektóre kwestie, o jakie powinniśmy zadbać.

Daj się poznać

Marketing w Internecie jest bardzo popularny. Zajmując się e-commerce musimy mieć tego świadomość. Opcji do wyboru jest wiele: profil social media, reklamy AdWords, pozycjonowanie, prowadzenie specjalistycznego bloga, mailingi. Możemy wybrać kilka z tych narzędzi lub połączyć je wszystkie.

Social Media

Prowadzenie profili na portach społecznościach pozwoli zbliżyć się nam do klientów. Możemy zaprezentować nasz produkt, zapytać o opinię, stworzyć grono fanów. Wchodząc na rynek dobrze jest się odpowiednio przedstawić. Dzięki profilom w social media możemy to zrobić w dowolny sposób. Zdjęcia, filmy, infografiki – ogranicza nas jedynie wyobraźnia.

AdWords

Najczęściej wybieraną kampanią jest ta kierowana na sieć wyszukiwania. Wyświetla się ona zaraz nad organicznymi wynikami w wyszukiwarce. Ustawiamy ją na odpowiednie słowa kluczowe związane bezpośrednio z naszym biznesem. Warto wybrać też reklamę produktową. Aby skorzystać należy założyć konto w Google Merchant Center. Jest to bardzo dobry pomysł na kampanie, ponieważ przyciąga uwagę potencjalnych klientów .

Pozycjonowanie

SEO to nieco dłuższy proces, ale równie opłacalny. Możemy skorzystać z linkowania z witryn zewnętrznych, tworzeniu unikalnych treści, optymalizacji strony. Odpowiednio prowadzone działania pozwolą nam pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania i szybciej trafić do użytkowników Sieci.

Blog

Content marketing to istotna część prowadzenia działań w Internecie. Pokazanie się w roli eksperta i porady przyciągną klientów i zachęcą ich do skorzystania z naszych usług.

Mailingi

Kiedy już stworzymy bazę mailingową wykorzystajmy ją do utrzymania kontaktu z klientami. Raz na jakiś czas warto wysyłać informacje o produktach, czy promocjach. Pamiętajmy jednak, by tworzyć spersonalizowane przekazy. Sprawmy, by konsument poczuł się wyjątkowy. 

Opcji jest wiele, sami wybierzmy najbardziej korzystne. Jeśli nie jesteśmy pewni, co będzie najlepsze poprośmy o radę specjalistów z Fabryki Marketingu. Nie tylko doradzą jakie działania warto prowadzić, ale także pomogą je zaplanować i sprawią, że nasz sklep WWW stanie się bardziej widoczny w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here