Reklama sklepu internetowego

Sklep internetowy ma jedno zadanie – zarabiać. Tak jak tradycyjny punkt sprzedaży musi być dobrze wyposażony, opisany, a poruszanie się po nim nie może sprawiać problemów. I podobnie jak każdy inny sklep, musi być widoczny, aby klienci do niego dotarli i „wpadli się rozejrzeć”. Oczywiście ważne jest pozycjonowanie, ale to proces, który trwa miesiące, jeśli nie lata. A działalność generuje koszty i domaga się przychodów. Reklama sklepu internetowego jest więc absolutną koniecznością, jeśli chcemy utrzymać się na rynku (a właściwie wejść na niego). Jak jednak wyróżnić się z tłumu tysięcy innych reklamodawców?

Gdzie umieścić reklamę?

Tam, gdzie są ludzie. W praktyce oznacza to przede wszystkim dwa główne kanały: Imperium Google oraz Królestwo Facebooka. To pierwsze zapewnia sponsorowane wyniki wyszukiwania, czyli pozwala odpowiedzieć Twoim produktem na zapytanie klienta oraz sieć reklam wizualnych na portalach związanych z Twoją branżą. FB i należący do niego Instagram są dla odmiany miejscami, gdzie potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu, warto więc przykuć ich wzrok reklamą.

Dobrymi miejscami są też poczytne portale, na których możesz umieścić artykuły sponsorowane oraz konta Influencerów, z którymi możesz nawiązać współpracę.

Sprawdzone sposoby

Typową metodą na wyróżnienie się spośród innych ofert jest… cena. Tanie produkty niezawodnie przyciągają klientów i nie ma nic złego przed wyraźnym powiedzeniem, że Twoja oferta przebija pod tym względem inne. Podobnie ma się rzecz z gratisami. Może Ci się to wydawać oklepane i nudne, ale to zwyczajnie działa. Podobnie jak wezwanie do działania. Z punktu widzenia sprzedającego „Zobacz!” lub „Kup teraz” mogą wydawać się tanimi chwytami, ale naprawdę zachęcają do kliknięcia, choć zachęcamy do nieco bardziej wyrafinowanego podejścia, jak choćby „Sprawdź sama”. Jeśli masz na to miejsce, warto postawić na konkrety. Opisz, dlaczego ten produkt jest lepszy od innych albo dlaczego warto go kupić właśnie u Ciebie. Reklama sklepu internetowego nie musi być zabójczo wyjątkowa, aby działać, czasem jednak dobrze jest wysilić się trochę.

Postaw na oryginalność – niecodzienna reklama sklepu internetowego

Wyróżnij się oryginalnymi hasłami – dobry żart zawsze przyciąga wzrok i potrafi zdobyć serce klienta, choć to nieco ryzykowna taktyka. Jeśli nie trafisz w gust, efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Dlatego warto skorzystać z możliwości targetowania reklamy zarówno w Google, jak i na mediach społecznościowych. Jeśli kierujesz swoje ogłoszenie do wąskiej grupy docelowej, możesz pokusić się o bardziej specyficzny język, odniesienia kulturowe lub zagadnienia związane z daną grupą. Dzięki temu reklama sklepu internetowego jest bardziej osobista, a co za tym idzie, ma szansę wyróżnić się na tle konkurencji i osiągnąć cel.

Skorzystaj z Google Merchant Center

Kojarzysz niewielkie kafelki z grafiką, nazwą produktu, sklepu internetowego i ceną, które pokazują się czasem ponad wynikami wyszukiwania w Google? To właśnie strony produktów utworzone przy pomocy GMC i prowadzące do sklepu. Twojego sklepu, jeśli odpowiednio zapłacisz wyszukiwarce. A warto, bo to o wiele bardziej skuteczna reklama sklepu internetowego niż format tekstowy. Nie wszyscy ją mają (wymaga trochę pracy, aby potworzyć produkty), więc do tytułowego wyróżnienia się pasuje jak znalazł.

Profile w mediach społecznościowych to świetna reklama sklepu internetowego

Skoncentruj się na tych portalach, na których możesz spotkać najwięcej potencjalnych klientów. Chcesz trafić do nastolatków? Zapraszamy na TikToka. Sprzedajesz rozwiązania dla biznesu? LinkedIn. Dość uniwersalne są Facebook i Instagram, choć wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to… skazuje Cię na pewne kompromisy. Profile na social media są ważne, gdyż pozwalają Ci poznać swoich klientów – ich demografię, język i upodobania. A to niezwykle przydatne, podczas tworzenia kampanii reklamowych skierowanych do konkretnych grup odbiorców. Większość firmowych profili to straszne nudy. Pokaż, jak pracujesz, co zaskakuje Cię w pracy i o czym nie każdy wie. W ten sposób profil od razu stanie się widoczny. Staraj się przedstawić firmę jako ludzi – ciekawych i mających coś do powiedzenia.

Drugi sposób to tworzenie wyjątkowych wpisów, które nie tylko przyciągną uwagę i zachęcą do dyskusji, ale będą też udostępniane przez użytkowników i podawane dalej. Takie posty nazywane są viralowymi i mogą przyczynić się do nagłego skoku popularności. Przykładem mogą być choćby posty udostępniane na popularnym serwisie Make Life Harder, które potrafią zwiększyć ilość wejść na stronę nawet kilkaset razy. Taka treść powinna być zabawna, odkrywcza lub kontrowersyjna, ale trafienie w gusta użytkowników i stworzenie virala wymaga też dobrej intuicji i szczęścia. Trudno opierać na tym strategię marketingową, choć są firmy, którym się to udaje – przykładem jest choćby profil FB firmy Zakład Pogrzebowy A.S. Bytom.

Stawiaj na jakość

Dobra reklama sklepu internetowego jest nie tylko rzeczowa i ciekawa, ale także dopracowana. Wiele reklam widocznych w sieci nadal tworzonych jest przez domorosłych grafików i amatorów. Postaw na speców od reklamy, którzy zapewnią gustowną grafikę w dobrej jakości i treści reklamowe napisane poprawną polszczyzną. W końcu warto wyróżniać się jakością.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here