Email marketing jest doskonałym narzędziem w rękach zdolnego marketera przede wszystkim dlatego, że daje możliwość dotarcia do konkretnej osoby. Osobisty przekaz to pierwszy krok do nawiązania prawdziwej relacji!
Email marketing, czyli docieraj bezpośrednio do skrzynek swoich klientów
Do klientów ze swoją ofertą i promocjami można docierać na różne sposoby. Możesz pokazywać się w telewizji, możesz emitować spoty w radiu, możesz opublikować materiał w drukowanym piśmie… Ale czy wiesz, ile osób rzeczywiście zobaczy Twoją reklamę?
W przypadku email marketingu możesz to dokładnie sprawdzić. Twój przekaz trafia do konkretnej liczby skrzynek mailowych, a wysyłanie mailingów przez profesjonalne platformy daje Ci możliwość analizy, ile wiadomości zostało otwartych oraz w ilu został kliknięty załączony link.
Trafiaj w gusta, czyli testuj różne możliwości
W przypadku email marketingu nie jesteś też skazany na jedną formę reklamy – możesz testować różne rozwiązania i sprawdzać, które najlepiej działają na Twoich odbiorców. Jedną wysyłkę możesz podzielić na wariant A i wariant B, różniące się między sobą kolorem banera czy układem treści.
Wysyłasz je do niewielkiej części bazy, dzięki analityce sprawdzasz, który wariant jest bardziej „klikalny”… i do reszty odbiorców wysyłasz skuteczniejszy przekaz. Proste, prawda?
Odbiorcy nie zmienisz… więc dopasuj przekaz do odbiorcy!
Wysyłki spersonalizowane są chętniej otwierane i czytane przez odbiorców. Co więcej, niekiedy zaczynają za Twoimi wiadomościami… tęsknić i ich wyczekiwać!
Personalizacja przekazu to przede wszystkim dostosowanie wiadomości do potrzeb odbiorcy. Dlatego warto analizować zachowania ludzie na swojej stronie www, zbierać dostępne informacje o nich i dzielić całą bazę na segmenty. Na podstawie pozyskanych informacji o klientach dobierasz treści, które zainteresują poszczególne grupy odbiorców. Brzmi przerażająco? A to takie proste! Załóżmy, że prowadzisz drogerię online. Inne produkty będą ciekawe dla mężczyzn, inne dla kobiet, zainteresowania będą się też różnić ze względu na wiek czy zamożność.
Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby, nawet z imienia. Twoja wiadomość trafia na jej skrzynkę – nie do biuletynu informacji publicznej.
I na koniec: nie zapomnij się przedstawić. W zależności od polityki firmy wysyłaj maile z podpisem, a najlepiej ze zdjęciem. Odbiorcy lubią wiedzieć, kto naprawdę do nich pisze – nawet gdy jest to zwykły newsletter.