Nie da się ukryć, że lekcje poświęcone omawianiu lektur szkolnych nie spełniają swojej roli. Są nudne i schematyczne. Gdyby tak podczas zajęć lekcyjnych każdy uczeń miał za zadanie wybrać określony wątek książki, który miałby być poddany dyskusji, wówczas lekcje wyglądałby całkiem inaczej, przeczytanie lektury wiązało by się z szczegółową jej analizą, często dopiero omawianie lektury pozwala dostrzec wyjątkowość jaką w sobie kryje. Jeżeli uczeń dostrzeże, to jak wyjątkowe są książki, które czyta, jak dużo w sobie kryją, na ile sposobów można je interpretować, wówczas przeczytanie lektury nie będzie tylko obowiązkiem, a doświadczeniem, które rozwija pozwalając zobaczyć inne spojrzenie na świat, oczami głównego bohatera.Tak też nie czytanie szkolnych lektur przez uczniów nie wynika tylko i wyłącznie z lenistwa, a jest wynikiem błędów, jakie zostały popełnione we wczesnej edukacji oraz w domu. Rodzice, którzy zamiast spędzać czas z dzieckiem, czytając bajki i różne opowieści zastępują to czynność grami komputerowymi i telewizją.

aircold.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here