Globalny rynek w coraz większym stopniu wymaga prowadzenia działań, jakie nie są związane jedynie z lokalnymi rynkami, czy rynkami krajowymi. Małe firmy znacznie rzadziej decydują się na działania na szerszą skalę, co wynika przede wszystkim z braku takich potrzeb, ale również odpowiednich środków finansowych. Większe firmy w coraz większym stopniu muszą decydować się na prowadzenie działań w sieci, ale również na szukanie nowych rynków zbytu poza granicami kraju. Z jednej strony takie rynki zbytu można znaleźć w bogatych krajach, gdzie możliwe jest sprzedawanie towarów po większych cenach. Jeśli produkty są wysokiej jakości możemy liczyć na uzyskiwanie znacznie większych dochodów, a co za tym idzie zysków. Wysoka konsumpcja w bardziej rozwiniętych krajach pozwala na znalezienie potencjalnych klientów. Z drugiej strony możliwe jest również prowadzenie sprzedaży w krajach o niższym poziomie gospodarczym. W takich krajach zainteresowanie mogą wzbudzać zarówno produkty nowoczesne i dobrej jakości, jakie są w takich krajach trudno dostępne. Z drugiej strony możliwa jest również sprzedaż tanich towarów, jakie w Polsce nadal są produkowane, dzięki relatywnie niskim kosztom pracy w stosunku do bogatszych krajów UE.

plansys.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here